دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

صویر یک زیردریایی هسته ای انگلیس را دوربین ها پس از آن ثبت کردند که ظاهرا به علت مشکلات فنی در حین انجام دادن ماموریتی فوق سری در یکی از خطرناک ترین نقاط جهان، از ادامه حرکت بازمانده است. تصاویر ماهواره ای نشان می دهند این شناور نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در بندری که کمتر از 100مایل دریایی با ایران فاصله دارد، مراحل تعمیر خود را پشت سر می گذارد.
این زیردریایی هسته ای در فُجیره یکی از شیخ نشین های امارات متحده عربی، در آبراهی در خلیج عمان که از نظر سیاسی حساس است، پهلو گرفته است.

خرابی زیردریایی هسته‌ای انگلیس در نزدیکی ایران


تصاویر نشان می دهند موانعی فلزی برای محصور ساختن این زیردریایی از انظار عمومی و نیز محافظت از آن ایجاد شده است. این زیردریایی که برای نظارت بر تاسیسات دشمن طراحی شده، یکی از چهار زیردریایی کلاس ترافالگار است که از 30 سال قبل به کار گرفته شدند و به علت فرسوده شدن با مشکلات فزاینده ای مواجه هستند.

جان لارج کارشناس هسته ای در اینباره گفت: «این تصویر در این آب ها، تصویری بسیار نادر است زیرا این زیردریایی ها معمولا هزاران مایل زیر آب عملیات نظارت خود را انجام می دهند. اینکه تصویر این زیردریایی در «گوگل ارث» درج شده است، اتفاق ناخوشایندی برای فرمانده این زیردریایی است. اینکه این زیردریایی علنا حضور خود را در این منطقه اعلام کرده، حتما متاثر از مشکل جدی است که در آن وجود دارد.»

زیردریایی های کلاس ترافالگار از راکتورهای هسته ای انرژی می گیرند و به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند تا سه ماه در دریا بمانند. این زیردریایی ها به موشک های کروز و تجهیزات صوتی مجهز هستند که به آنها امکان می دهد مکالمات شناورهای دشمن را از فاصله 50 مایلی بشنوند. این زیردریایی های قدیمی با زیردریایی های کلاس استیوت جایگزین شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس درباره این ماجرا گفت: «ما درباره عملیات زیردریایی ها اظهارنظر نمی کنیم.»
YJC
  • موافقین ۵
  • ۹۲۵ بار مطالعه شده است

زیردریایی

نظرات (۳)

  • مهدی ابوفاطمه
  • سلام علیکم

    تو مسابقه ما شرکت می کنید؟

    یک سری به وبلاگ من بزنید لطفا .....

  • مهدی سلامت(تنهاترین سردار)
  • عالی برادر عالی

    دانشنامه دفاعی:
    ممنونم برادر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی