دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

مسابقات بیاتلون تانکها برگرفته از نام ورزش چندگانه بیاتلون است که اینبار بجای انسان، تانکها با هم مسابقه میدهند.
بیاتلون زمستانی ترکیبی از مسابقه اسکی با تیراندازی از تفنگ است. در بیاتلون تانکی همان اصول برقرار است: کسی پیروز خواهد شد که در کوتاه ترین زمان تمام اهداف را بزند. اشتباهات جریمه دارد؛ اما شرکت کنندگان نه با اسکی بلکه سوار بر تانک با هم رقابت میکنند.
تصویر

بیاتلون 2013

این مسابقات اولین بار در سال 2013 به ابتکار سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه برگزار شد. به گفته متخصصان نظامی، بیاتلون تانکی فقط یک مسابقه نیست بلکه جزئی از آمادگی جنگی است. اعضای اکیپ باید بهترین مهارت های حرفه ای خود را نشان داده و آنها را تکامل بخشد. یعنی مهارت راندن تانک و توانایی زدن هدف در کوتاه ترین زمان و با حداکثر دقت.
در این دوره که علاوه بر روسیه، نظامیان بلاروس، ارمنستان و قزاقستان حضور داشتند، تانکیست ها باید با سرعت حداکثر مسیری به طول 18300 متر را در سه دور طی کنند. در این مسیر آنها باید به آب بزنند، از موانع و پل و دیوار رد شوند. در بخش سرعت و سبقت می توانند با حداکثر سرعت حرکت کنند. در اولین دور اکیپ از توپ تانک به اهدافی که در فاصله 1800، 1700 و 1500 متری قرار دارند شلیک می کند. در دور بعدی اهداف در فاصله 700-600 متری باید با مسلسل زده شوند. و در دور سوم اعضای اکیپ باید سلاح های ضد تانک را با کمک مسلسل ضد هوایی در فاصله 1200 متری نابود کند.
این دوره با قهرمانی روسیه پایان یافت.

تصویر

سال 2014 نیز این مسابقات در منطقه آلابینو (حومه مسکو) از 4 تا 16 آگوست برگزار شد که با قهرمانی روسیه و نایب قهرمانی ارمنستان پایان یافت. در این دوره شرکت کنندگان عبارت بودند از: روسیه، آنگولا، ارمنستان، بلاروس، چین، صربستان، قرقیزستان، قزاقستان، کویت، مغولستان، هندوستان و ونزوئلا. تمامی این تیمها دارای 3 تانک T-72B روسی بودند بجز تیم چین که با Type-96A خودشان شرکت کردند.
مسیر این مسابقه 20 کیلومتر بود که باید اهداف معینی در فاصله 2.2 کیلومتر را نابود میکردند و از موانع مختلف مانند تپه ها و حوضچه های آبی میگذشتند و با تسلیحات ضد تانک مقابله میکردند.

تصویر

نقشه مسابقات 2013

در دور نهایی این مسابقه تیم قزاق بر اثر تصادف از ادامه مسابقه فینال بازماندند و تیم چین با مشکلات فنی مواجه شدند.
جایزه این دوره، یک مدال (طلا، نقره یا برنز) برای هر کدام از پرسنل و یک تانک T-72 مینیاتوری طلایی برای هر تیم بود که به تیمهای روسیه و ارمنستان و چین تقدیم شد و به سایر تیمها مدالهای یادبودی اعطا شد.

تصویر

قرار بود در دوره 2014 اوکراین و کشورهایی از پیمان ناتو منجمله آمریکا و ایتالیا شرکت کنند که بدلیل مسائل سیاسی مرتبط با پناهندگی ادوارد اسنودن و بحران اوکراین، این کشورها از این مسابقه انصراف دادند.

تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر


خلاصه مسابقه نهایی 2014:

جزئیات کامل مسابقه 2014 و مسیرها و نوع چالشها:
http://mil.ru/images/TB_Polozhenie_eng.pdf

منابع:
http://rt.com/in-mot...a-tank-biathlon
http://en.wikipedia....i/Tank_biathlon
http://news.am/eng/news/224299.html
http://persian.ruvr....08_25/120017810
http://en.ria.ru/mil...-Biathlon-.html
http://www.theguardi...pionship-moscow

http://www.military.ir/forums/topic/28318

  • موافقین ۵
  • ۱۲۹۰ بار مطالعه شده است

بیاتلون

تانک

مسابقه

نظرات (۲)

  • مهدی مهدوی
  • خیلی جالب بود. تا حالا همچین مسابقه ای ندیده بودم.
    دانشنامه دفاعی:
    این مسابقه واقعن مهیج است.
    خیلی دوست دارم یک روز تانک ذوالفقار را در چنین مسابقاتی ببینم
    از اینا توی ایران هم هست؟
    دانشنامه دفاعی:
    از این مسابقات یا تانکها؟
    تانکش هست اما مسابقات، خیر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی