دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

جنگنده

تامکت اف ۱۴ جنگنده‌ای رهگیر است که در نزد ایرانیان محبوبیت ویژه‌ای دارد. این جنگنده بالاترین آمار شکار را در میان جنگنده‌های ایران دارد و با موشک فونیکس خود هواپیماهایی را در برد ۱۵۰ کیلومتری مورد هدف قرار می‌داد. امروزه رادار این هواپیما در ایران بهسازی و موشک فونیکس آن به ارتقای فکور نود رسیده است. تنها کشوری که در دنیا این هواپیمای افسانه‌ای را دارد ایران است. رقیب اصلی این جنگنده میگ ۳۱ است. که خب از نظر ما و با توجه به مقایسه مستقیم، تامکت در برابر میگ 31 بازنده محض است. ویدئوهای این مستند بسیار زیبا از این جنگنده افسانه‌ای را در ادامه مطلب مشاهده بفرمایید:

موشک بهسازی شده فکور 90

موشک فونیکس AIM54

مستند نبردهای تامکت (قسمت اول)

قسمت اول (25:53)

مستند نبردهای تامکت (قسمت دوم)

قسمت دوم (25:29)

مستند نبردهای تامکت (قسمت سوم)

قسمت سوم (25:41)

امیدوارم از دیدن این ویدئو در کانال دانشنامه دفاعی لذت کامل را برده باشید

  • موافقین ۴
  • ۱۸۶۲ بار مطالعه شده است

AIM 54

F-14

Fakoor 90

Tomcat

اف 14

تامکت

فونیکس

فکور 90

نظرات (۶)

من به تصویر کاری ندارم منظور من اینه که یه روز غم لایک دارید و یه روز اینجوری . . .
اصلا از این به بعد لایک توی پست هایتان دیدم میرم چند صفحه اول رو کلا دیسلایک می کنم فک کنم کار جالبی باشه . . .

  • دانشنامه دفاعی
  • علی آقا هر کاری دوست داری بکن
    فقط قبلش فکر کن که می‌خواهی چه کار کنی
  • دانشنامه دفاعی
  • علی آقا کی را می خواهی رنگ کنی؟
    تا پس فردا خداحافظ.
    شما دوست داری من این کار را بکنم؟
    باشد؟
    به سلامت
  • دانشنامه دفاعی
  • تحمل من هم حدی دارد
    اصلن حوصله این بازی‌ها را ندارم.
  • دانشنامه دفاعی
  • قلمزن را هم برای شما نوشته بودم.
    دو برابر سن شما تجربه دارم. دلیل نمیشود که احمق باشم.
    خودتان هم خیلی خوب فهمیدید منظورم از آن نوشته چه بود.
    علی یارت.
    به سلامت.
    با همان کسانی که قول و قرار گذاشتی اوج آرمی را بنویس

  • دانشنامه دفاعی
  • همین را میخواستید دیگر
    باشد بگذار من مقصر باشم تا شما عذاب وجدان نگیری!
    علی آقا:
    عهد نابستن از آن به که ببندی و نپایی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی