دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

امیر علیرضا برخور جانشین فرمانده ی نیروی هوایی ارتش در پنجمین رزمایش اقتدار هوایی این نیرو که در ستاد فرماندهی منطقه هوایی شهید بابا یی برگزار شد اظهار داشت: پنجمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا از فردا 14 شهریور به مدت 2 روز آغاز خواهد شد.

وی افزود:این رزمایش در سه منطقه کار خود را آغاز خواهد کرد که در منطقه ی اول در مساحتی 400 هزار کیلومتری بحث تحرک هوایی را خواهیم داشت منطقه ی عمومی این رزمایش در اصفهان و نایین خواهد بود و همچنین منطقه ی هدف این رزمایش که بحث تامین جنگ های الکترونیکی و هوا به زمین را بر عهده  دارد در مساحت 7 هزار کیلومتر مربعی در منطقه ی انارک انجام میشود.

وی در خصوص نیروهایی که در این رزمایش مورد استفاده قرار میگیرند اظهار کرد: در این رزمایش از پایگاه های شمال، شمالغرب و جنوب و همچنین سه پایگاه مرکزی شرکت خواهند کرد.

امیر علیرضا برخورگفت: این رزمایش با شرکت انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت رسان و انواع پهپادها در منطقه ی عمومی رزمایش به اجرای عملیات خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه مراحل مقدماتی این رزمایش از روزها قبل با گسترش هواپیماهای اف 4،اف 5،اف14،اف7 و سوخو 24 ، میگ 29 ، سی 130 هواپیمای بوئینگ 747 و 707 ،صاعقه و انواع هواپیماهای بدون سرنشین آغاز شده است افزود: این رزمایش در سه موج طرح ریزی شده است که موج اول اآن مرحله ی شناسایی، دریافت و انتقال اطلاعات است که خلبانان  جوان و شجاع نیروی هوایی در این بخش جنگنده های خود را در ساعات مختلف شبانه روز در مناطق مختلف انتقال داده و بلافاصله شناسایی اهداف از پیش تایین شده را آغاز میکنند.

امیر برخور خاطر نشان کرد: در موج دوم رزمایش اهداف شناسایی شده مورد اصابت قرار خواهد گرفت و مرحله ی سوم رزمایش نیز با رویکرد پدافند غیر عامل برگزار خواهد شد.

جانشین فرمانده ی نیروی هوایی ارتش در ادامه گفت: خلبانان و نیروهای فنی و عملیاتی شرکت کننده با رعایت کلیه نکات مورد نظر و اطلاعاتی، تجهیزات واگذار شده را به مناطق مشخص شده انتقال خواهند داد. 

امیر برخور تصریح کرد: در این رزمایش از مهمات و تسلیحات بهینه سازی شده توسط مبتکرین نهاجا استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: در بخشی از این رزمایش با بمب های هدایت شونده و راکت های  مختلف اهداف زمینی را به صورت نقطه ای و با کمترین ضریب خطا مورد اصابت قرار خواهیم داد وهمچنین اهداف گسترده را در مناطق وسیع تر با بمب های سطحی و پوششی مورد اصابت قرار می دهیم.

 وی در ادامه اشاره کرد: در بخش دیگری از این رزمایش جنگنده های نهاجا اهداف متحرک را توسط موشک ها ی هوا به سطح مورد اصابت قرارداده و در هنگام عملیات هدف های ویژه را توسط بمب ها و موشک های لیزری منهدم خواهیم کرد.

دفاع پرس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی