دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

در ایران همزمان با روز صنعت دفاعی موشک نقطه زن "فاتح 313" رونمایی شد. به گزارش شبکه تلویزیونی "پرس تی وی"، مراسم رونمایی از این موشک در سازمان هوا-فضای وزارت دفاع با حضور حسن روحانی رییس جمهور این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری "فارس"، موشک‌های فاتح جزو دقیق ‌ترین موشک‌های ایرانی است که مدل فاتح 110 در چند نسل مختلف در سال‌های قبل ساخته و تحویل نیروهای مسلح ایران شده است. در طراحی موشک نقطه ‌زن "فاتح 313" که نوع جدیدی از موشک جدید فاتح به شمار می رود، علاوه بر سبک ‌سازی بدنه، نسل پیشرفته ‌ای از پیشرانه‌های سوخت جامد، مرکب و سنسور به کار گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری "ایسنا"، حسن روحانی رییس جمهور ایران در مراسم رونمایی از این موشک گفت: "ما ملتی صلح طلب هستیم اما صلح فقط در سایه اقتدار امکان پذیر است".

وی تصریح کرد: "اقتداری که نیروهای مسلح با ایمانشان و با تکنولوژی و توانمندی به وجود می آورند، شرایطی برای ما ایجاد می کند که یک کشور توانمند با قدرت بازدارندگی باشیم. وقتی یک کشور توانمند، قدرتمند و بازدارنده است، صلح آن ملت را تضمین می کند و جنگ و تجاوز به آن تحمیل نمی شود".

رییس جمهور ایران با اشاره به این که دولت ایران در آینده هم در زمینه افزایش قدرت دفاعی کشور تلاش خواهد کرد، افزود: "این قدرت علیه کسی نیست و فقط برای دفاع از منافع ملی و امنیت ملی کشورمان است".

ایران با تولید این موشک، به جمع کشورهای صاحب موشک با سوخت جامد، مرکب و نقطه زن با برد 500 کیلومتر پیوسته است.

  • موافقین ۶
  • ۶۴۲ بار مطالعه شده است

اسپوتنیک

فاتح-313

نظرات (۵)

سلام لطفا وبلاگ ما رو دنبال کنید
  • مهدی مهدوی
  • لایک
    دانشنامه دفاعی:
    سلام
    ممنون
  • سعید رحمانی
  • سلام آقای صمیمی و آقای گلدوز مطلق از مطالب شما بسیار استفاده کردم شاید بتوان گفت از بهترین بلاگ ها هستین. عزیزان ؛ شما جزو ارتش هستید که انقدر وارد و با معلومات هستین؟ مردم باید شما رو بیشتر بشناسند تا قدرتان را بدانند. خدا قوت به شما
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام
    شما لطف دارید
    ما فقط سعی میکنیم خدمتی که از دستمان بر میاید را انجام بدهیم.
    بسیار خوشحالیم که دانشنامه دفاعی مورد پسند شما قرار گرفته است.
  • سعید رحمانی
  • خواهش می کنم مایه افتخار ما مردم هستین.


    جزو ارتش هستین؟ :) چون این همه دانش دارین .

    دانشنامه دفاعی:
    شما لطف دارید آقای رحمانی
    نه جزو ارتش نیستیم.
    اما دور و نزدیک تعامل داریم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی