دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" هزاران نفر از پیشگامان آزادی فلسطین را که در اردوگاه‌های تابستانی در غزه شرکت کرده بودند، فارغ التحصیل کرد.

در این مراسم باشکوه که در میدان کتیبه در مرکز شهر غزه برگزار شد فارغ التحصیلان گردان‌های قسام رژه نظامی و برنامه‌های رزمی خود به اجرا گذاشتند.

اردوهای تابستانی ویژه تربیت و آموزش پیشگامان آزادی فلسطین توسط گردان‌های قسام از ۲۵ ماه گذشته آغاز شد و شرکت کنندگان در این اردوها آموزش‌های نظامی مختلف از جمله کار با سلاح و فنون رزمی و جنگی را یاد گرفتند.

گردان‌های قسام تاکید کرد که هدف از برگزاری این دوره‌های نظامی آماده‌سازی نسل آزادی بخش فلسطین از جنبه‌های روحی، عقلی، جسمی و اخلاقی توسط کادری مجرب است تا نسل جوان فلسطین بتواند به مسئولیت‌های خود در قبال آزادی سرزمین مقدس خویش عمل کند.

«محمود زهار» در جشن پایان دوره پیشگامان آزادی فلسطین تاکید کرد: گردان‌های قسام، گروهان‌های قدس و دیگر فلسطینیان شرافتمند و با غیرت که علیه دشمن صهیونیستی سلاح به دست گرفته‌اند، پیشگام آزادسازی این سرزمین مقدس از لوث اشغالگری صهیونیست‌ها خواهند بود.

این رهبر حماس خطاب به دشمن صهیونیستی اظهار داشت: طرح‌های شوم شما و زنان و مردانتان را به آتش می‌کشیم و با شما همچون یک اشغالگر و جنایتکار تعامل می‌کنیم.

زهار تاکید کرد: نبرد «عصف الماکول» به دشمن صهیونیستی فهماند که توان ورود به باریکه غزه را ندارد، زیرا دلاورمردانی در این سرزمین مقدس حضور دارند که با جان و دل از آن دفاع می‌کنند.

رهبر حماس ضمن اعلام مخالفت قاطع با ادعاهای دشمن صهیونیستی در خصوص اینکه بازسازی غزه وظیفه تشکیلات خودگردان است، تصریح کرد: این تشکیلات دست نشانده خود صهیونیست‌ها می‌باشد، بنابراین خود این رژیم باید محاصره غزه را برای همیشه برچیند.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد حماس و گردان‌های القسام کمک و آماده سازی نوجوانان پیشگامان آزادی را همچنان ادامه خواهند داد و در هر تعطیلی به آن ها آموزش رزمی خواهند داد.

وی گفت: این نوجوانان به زودی پشت موشک‌ها قرار خواهند گرفت و آن‌ها را به تمام سرزمین‌های فلسطین اشغالی در جنگ وعده آخرت پرتاب خواهند کرد. پدیده نسل آزادی پدیده گذرا نیست بلکه یک واقعیت حتمی برای آزادی فلسطین است و به امید خدا این نسل وارد مسجد مبارک الاقصی خواهند شد.

وی در ادامه ثبات و پایداری ساکنان قدس به ویژه نمازگزاران و معتکفین در در مسجدالاقصی که جانانه در برابر شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست ایستاده اند را ستود.

ابنا
  • موافقین ۴
  • ۷۱۵ بار مطالعه شده است

نظرات (۳)

  • شهریار صامت
  • بسیار عالی...
    همه دارن هم پیمان میشن...
     این جنگ و خونریزی  فکر نکنم به این راحتیا صلح برقرار شه...
    ولی این همت و امادگی مردم یه قوتی...
    مطالب متفاوت و خوب و کمیابتون باعث میشه روزانه سری بزنم...
    به امید صلح و ارامش بشریت...
    دانشنامه دفاعی:
    سلام آقا شهریار عزیز
    موضوع این است که تا وقتی ظلم و خودخواهی زر اندوزان و صهیونیست‌ها و ماسون‌ها وجود دارد کسانی هم هستند که نتوانند بار خفت و مذلت و وطن‌فروشی و خود فروشی را تحمل کنند. اینجاست که مشکلات شروع میشود و جنگ در میگیرد. به نظر میرسد فاصله زیادی تا صلح جامع داریم. درواقع آنچه که الان داریم میبینیم در برابر اتفاقاتی که آینده آبستن آن است یک نوع آرامش است
    ماشاالله
    ان شالله اینا دیگه وهابی نباشن
    دانشنامه دفاعی:
    سلام آقا سلمان عزیز
    چند روزی خبری از شما نبود فکر کردم خدای ناکرده مشکلی پیش آمده.
    نه برادر.
    بچه‌های قسام هستند. اینها و بچه‌های جهاد اسلامی با هوش‌تر از این حرف‌ها هستند.
  • علی گوهر صمیمی
  • باسلام اقا یاور
    من که بدجوری از دست جهاد اسلامی غزه دلخورم وقتی که بن لادن کشته شد اینا سه روز عزای عمومی گرفتند این یعنی چی ... یا من اشتباه شنیدم یا واقعا درسته هستش
    دانشنامه دفاعی:
    علی آقا، تاوانش را پس داده‌اند اما هنوز نفهمیدند.
    این را هم بگویم که این عده خاصی هستند که عمدن میخواهند جهاد را به القاعده بچسبانند.
    حتمن میدانید که بیشترین جاسوسان دنیا در باریکه غزه وجود دارند.
    برخی به شوخی میگویند که ده درصد جمعیت غزه جاسوس و عمله کشورهای دیگرند.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی