دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

پایگاه خبری دبکا نزدیک به منابع اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که ایران هفته گذشته سفارش مربوط به خریداری 100 فروند هواپیمای سوخت رسان "آی ال 78" را به روسیه داده است تا از این هواپیماها برای کمک به سوختگیری جنگنده های خود در پروازهای میان برد استفاده کرده و مسافت پرواز جنگنده های خود را به بیش از 7300 کیلومتر افزایش دهد.

دبکا مدعی شده است که این قرارداد در تناقض با مفاد توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی است که هفته گذشته در وین به امضای دو طرف رسیده است.

این هواپیماهای سوخت رسان قادر به سوخت رسانی همزمان به 6 تا 8 فروند هواپیمای جنگنده هستند. این قرارداد به راحتی اسرائیل را در تیررس جنگنده بمب افکن های ایران قرار خواهد داد. این قرارداد همچنین نیروی هوایی ایران را از نظر کیفیت و قدرت ظرفیت سوختگیری هوایی، در رتبه بالاتری نسبت به رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد.

ادعای مضحک سایت صهیونیستی دبکا+عکس

دبکا در ادامه ادعا کرده است که در حالی که توافقنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های تسلیحاتی علیه تهران را تا سال 2020 میلادی حفظ می کند، خریداری این هواپیماها از سوی ایران نقض آشکار این توافقنامه به شمار می رود.

ایران و قدرت های جهانی سه شنبه 23 تیرماه رسما دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کردند. شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه طی جلسه‌ای قطعنامه‌ای که قطعنامه‌های پیشین ضد ایرانی این نهاد را لغو کرده و تحریم‌ها علیه تهران را برخواهد چید، با 15 رأی موافق و بدون رأی مخالف تصویب کرد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، این ادعا از آنجا مضحک است که نیروی هوایی روسیه با وجود حجم زیادی از جنگنده ها و بمب افکن های خود در حال حاضر 19 فروند از این هواپیما را در اختیار داشته و 31 فروند از آن را نیز سفارش داده است و چند کاربر دیگر این سوخت رسان نیز مثل هند، پاکستان، چین و الجزایر نیز هر کدام تعداد کمتر از 10 فروند از این هواپیما را در اختیار دارند.
تسنیم
  • موافقین ۴
  • ۶۸۴ بار مطالعه شده است

دبکا

صهیونیست

کابالا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی