دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

«استلا کالونی» نویسنده و روزنامه‌نگار با تجربه آرژانتینی و نویسنده برجسته آمریکای لاتین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بوینوس آیرس، به بیان جزئیاتی از پرونده آمیا و کارشکنی اسرائیلی‌ها در این حادثه پرداخت.

وی گفت: ما در آرژانتین تحت فشار قوی اسرائیل هستیم، با اینکه فشارهای اسرائیلی‌ها به آرژانتینی‌ها خیلی زیاد بود اما در این کشور از ایران حمایت کردند.

هیچ مدرکی علیه ایران در آمیا وجود ندارد

وی در ادامه با اشاره به پرونده جنجالی آمیا تأکید کرد: اینجا مشکلی بود که قصد داشتند ایران را مقصر جلوه دهند که ما را از همدیگر جدا کنند. من همیشه گفته‌ام که هیچ زمانی مدرکی وجود ندارد و تمام اینها یک دروغ بزرگ است.

فرود یک هواپیمای اسرائیلی در شب حادثه در بوینوس آیرس

کالونی افزود: در همان شب انفجار آمیا، یک هواپیمای اسرائیلی با موساد به آرژانتین رسید و اولین کاری که انجام دادند، ایران را متهم به دست داشتن در حادثه آمیا کردند.

شاهد آمیا عامل موساد در ونزوئلا بود

نویسنده آرژانتینی در ادامه تأکید کرد: پس از این اقدام، یک شخص نامعلومی به نام «منوچهر معتمر» بعنوان شاهد حادثه پیدا کردند که یک دروغگو بود و مسلماً مشخص بود که برای موساد و سیا در ونزوئلا و جاهای دیگر کار می‌کرد.

آمیا یک دروغ بزرگ بود

این نویسنده آرژانتینی با صراحت تأکید کرد: قضیه آمیا یک دروغ بزرگ بود، خیلی از ماها از حقوق ایران دفاع کردیم برای اینکه ایران حقیقت را بگوید اما حقیقتی که ایران می‌خواست بگوید به نفع اسرائیل نیست.

عاملان حادثه کندور در آمیا حضور داشتند

کالونی با اشاره به کتاب خود درباره بولیوی و ونزوئلا تأکید کرد: خیلی از افرادی که در حادثه «کندور» جنایت کردند در آمیا هم بودند. حادثه کندور در دهه 70 عملیات نظامی بین نظامیان بود. تمام دیکتاتورها جمع می‌شوند تا انقلابیون را بکشند. کشتن انقلابیون و مبارزان، کشیش‌ها و راهبه‌ها را.

اسرائیل در ماجرای کمیته حقیقت‌یاب خرابکاری کرد

وی خاطر نشان کرد: خانم کریشنر رئیس‌جمهور آرژانتین قصد داشت تفاهم‌نامه بین ایران و آرژانتین را به سرانجام برساند و قضات را به ایران اعزام کند اما اسرائیل خرابکاری کرد و این قضیه انجام نشد. اگر انجام می‌شد برای اولین بار ما صحبت‌های ایران را می‌شنیدیم که حقیقت برای ما روشن می‌شد.

وی در پایان در خصوص فعالیت‌های خبرگزاری فارس در آرژانتین تأکید کرد: ما احتیاج داریم که ملت‌های ایران و آرژانتین یکدیگر را بشناسند بدون اینکه یک نفر بین ما واسطه باشد فارس می‌تواند این رسالت را به خوبی انجام دهد.

به علت انفجار مرکز یهودیان در «بوینس آیرس» پایتخت آرژانتین در سال 1994 میلادی، 85 نفر کشته شدند و دستگاه قضایی این کشور برخی از مقامات ایرانی از جمله «احمد وحیدی» فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه، «محسن ربانی» رایزن فرهنگی سابق سفارت ایران، «اکبر هاشمی رفسنجانی» رئیس‌جمهور وقت، «علی فلاحیان» وزیر اطلاعات اسبق، «علی‌اکبر ولایتی» وزیر اسبق امور خارجه، «محسن رضایی» فرمانده وقت سپاه پاسداران و  «احمدرضا اصغری» دبیر سوم وقت سفارت ایران را با اتهاماتی بی‌اساس به عنوان متهمان اصلی سازمان‌دهی این حادثه اعلام کرد.
به گزارش فارس، «آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا در شکایتی 300 صفحه‌ای به قوه قضاییه آرژانتین که چهارشنبه هفته گذشته انجام شد، «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور آرژانتین، «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه و شماری از مقامات عالی رتبه این کشور  را به سرپوش گذاشتن بر اتهامات شهروندان ایرانی در پرونده انفجار آمیا متهم کرد.
اتهامات «آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا به «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین در زمانی عنوان شده که در اکتبر 2015 انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار می‌شود و مخالفان فرناندز در پی تخریب چهره وی در طول سال جاری می‌باشند تا بتوانند با چنین اتهاماتی حزب فرناندز را در انتخابات 2015 از صحنه خارج سازند.

  • موافقین ۴
  • ۶۱۲ بار مطالعه شده است

Amia

Israel

نظرات (۱)

  • آرتب یاور
  • سلام علی آقا.. ببخشید.. دو روزه خیلی خیلی خیلی گرفتار بودم نتوانستم کانکت شوم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی