دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

مقام های بلندپایه ناتو می‌گویند که آلمان، ترکیه و ایتالیا می‌خواهند یگان های خود را در سطح کنونی در افغانستان حفظ کنند.

روز دوشنبه دولت آمریکا تصمیم گرفت حضور نظامی 14 ساله خود را در آن کشور تمدید کند و خبر مربوطه منتشر شد.

حملات اخیر طالبان به مراکز ولایت های افغانی سبب آن شده که آمریکا و متحدان ناتویی اش  توان نیروهای مسلح دولتی افغانستان را  با شک و تردید تلقی کنند. بر اثر این حوادث این ایده رایج شد که تعداد پرسنل نظامی خارجی در افغانستان باید به تدریج و آهسته آهسته کاهش یابد.

«فیلیپ بریدلاو» فرمانده ستاد ناتو در اروپا اطمینان داد که ناتو همراه با پرسنل 10 هزار نفری نظامیان آمریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند. در مورد تعداد دقیق نفرات هنوز هم بحث می‌شود ولی کسی شک ندارد که این یگان بسیار بزرگ خارجی در افغانستان خواهد بود».

وی به رویترز گفت: «برخی متحدین ما در ائتلاف هم اینک با ما معاشرت کرده و گفتند که آن‌ها مواضع خود را تغییر نخواهند داد».

هفته گذشته «ماتیو رنزی» نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که کشور وی تمدید حضور سربازان خود در افغانستان برای یک یک سال دیگر را بررسی می‌کند و تصمیمگیری به حوادث جاری بستگی خواهد داشت».

بنا به داده‌های اخیر در باره ناتو، آلمان که از نظر سهمیه پولی و نظامی خود در ناتو کشور دوم است در افغانستان دارای 850 نظامی و ایتالیا 760 نفر و ترکیه دارای 500 نظامی است.

«بریدلاو» گفت: «ما باید در ساختار یگان های خود چنان تغییراتی را وارد کنیم که بر پایه شرایط واقعی مبتنی باشد نه بر اساس جدول ها و حدسیات».

به گفته یکی از کارمندان پیمان ناتو احتمال می‌رود که تصمیم رسمی، در نشست نوبتی وزیران خارجه کشور های این اتحادیه  در بروکسل در اوایل ماه دسامبر پذیرفته می شود.

هر چند که نیرو های دولتی افغانی شهر مهم استراتژیک کندوز واقع در شمال آن کشور را باز پس گرفتند ولی تصرف آن بدست طالبان در ماه گذشته نشان داد که نگرانی در خصوص امکان های نیرو های انتظامی افغانستان بی‌اساس نیست.

ضربه نظامی آمریکا به بیمارستان «پزشکان بدون مرز» در کندوز که بازتاب گسترده ای در سراسر جهان پیدا کرد نشان داده که برای افغانستان  دارای وضعیت شکننده چه خطرات زیادی وجود دارد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا حتی قبل از اینکه پست خود را ترک کند می‌خواست یگان های خود را از افغانستان خارج کند ولی حالا در رسیدن به این مقصد دچار مشکلات شده چون باید دست طالبانی را کوتاه کند   که مشتاق دسترسی‌ به حکومت در آن کشور هستند.

در حال حاضر او مجبور است 9800 نظامی برای یک سال دیگر در افغانستان باقی بگذارد و خروج یگان ها احتمالاً در 2017  شروع شود.

گفتنی است که واشنگتن برای آماده سازی نیرو ی امنیتی 350 هزار نفری در حال تشکیل در افغانستان،  هم اینک 65 میلیارد دلار مصرف کرده است.

خانم «اورسولا فون در لاین» وزیر دفاع آلمان هفته گذشته در بروکسل گفت: ناتو قبل از اینکه خاک افغانستان را ترک کند باید یقین حاصل کند که افغان ها حاضرند ثبات کشور خود را تأمین کند.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا برای افزایش هزینه‌های یگان های خود در افغانستان دارد به سنا درخواست می‌نویسد و امیدوار است که سناتور ها این درخواست را تصویب کنند.

  • موافقین ۵
  • ۶۴۶ بار مطالعه شده است

نظرات (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی