دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی
به نقل از پایگاه خبری  "بیزنس اینسایدر"، "توماس هگهامر" در سخنرانی خود در دانشگاه "سنت آندروز" به آنچه عناصر گروه های تروریستی در اوقات فراغت خود انجام می دهند، پرداخت.

 

هگهامر می‌گوید فعالیت هایی که اعضای داعش در وقت آزاد خود انجام می دهند مرزهای ناشناخته در تحقیقات تروریسم است که می تواند ما را در یادگیری افکار و رفتار این گونه افراطیون کمک کند.

او می گوید: من نمی توانم این فعالیت ها را به لحاظ کمی بررسی کنم، اما آن ها عموماً ساعت ها به تیز کردن سلاح های سرد خود، فعالیت در شبکه های اجتماعی، روغن کاری اسلحه خود و عبادت مشغولند.
 
بنابر این گزارش، داعشی ها همچنین به بحث در خصوص موقعیت اراضی تحت سلطه خود و اوضاع و احوال منطقه خاورمیانه می پردازند.

این کارشناس مرکز تحقیقات دفاعی نروژ گفت: اعضای زن داعش نیز به ازدواج مردان تروریست در می آیند و وظیفه مادری کودکان را به عهده دارند. آنان در جمع های زنانه به صحبت های روزمره درباره حیوانات خانگی، آشپزی و سایر امور خانه داری می پردازند.
 
هاگهامر با اشاره به "بهشت داعش" دروغین و وعده های بی اساس سرکرده های داعش به مردمان جهان، به برخی از تفریحات عناصر گروه های تروریستی اشاره کرد که عبارتند از : خواندن شعارهای تروریستی، تماشای فیلم، قصه گویی، شعرخوانی، ورزش، تعبیر خواب، رفتارهای شوخ طبعانه خاص.
 

بیزنس اینسایدر با اشاره به مطالعات مختلف در خصوص اشعار داعشی گفت: "احلام النصر"، شاعر زن 20 ساله داعشی، که با اسم مستعار "شاعر دولت اسلامی" از او یاد می شود، در اشعارش به افراطی گری، تروریسم و تجلیل از خشونت می پردازد. احلام النصر در تعدادی از شعرهایش به ستایش از پیشروی های تروریستی و برقراری صلح در خاورمیانه پرداخته است.

اسامه بن لادن، سرکرده گور به گور شده گروه تروریستی القاعده، نیز به عنوان یک "شاعر جهادی" شناخته می شد.
 
 
بنابر این گزارش، اخیراً یک ویدئو تبلیغاتی از مرکز خرید و پارک تفریحی در سرزمین های تحت سلطه داعش منتشر شد که واقع در منطقه موصل در عراق است.
 
یکی از اعضای گروه تروریستی داعش در حال فیلم برداری از رژه نظامی
داعش در شمال سوریه - 30 ژوئن 2014 میلادی ( 9 تیر 1393 شمسی)

توماس هگهامر در ادامه افزود: زندگی یک عضو داعش، زندگی نظامی توام با افراطی گری است. با وجود اینکه آن ها علاقه فراوانی به اعمال تروریستی دارند، اما فعالیت های گوناگونی نیز در اوقات فراغت خودشان انجام می دهند.
میزان
  • موافقین ۶
  • ۸۲۷ بار مطالعه شده است

نظرات (۲)

عوضیا
دانشنامه دفاعی:
خدا لعنتشان کند
  • پیمان پورجبار
  • همه شان را باید با بیرحمی آتش زد.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی