دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

ارتش روسیه مدل جدیدی از اخلالگرهای راداری چند منظوره موسوم به 1RL257 Krasukha-4 را دریافت کرده است که دارای قابلیت های ضدراداری و جنگ الکترونیک قدرتمندی نسبت به نسل پیشین خود است.
این اخلالگر که توسط کارخانه الکتروشیمیایی Bryansk ساخته شده است دارای قابلیت اخلال در گستره ی وسیع از باندهای فرکانسی (Broadband) بوده و مکمل نسل قبلی جمرهای krasukha-2 که پیشتر در خدمت ارتش روسیه بوده ، میباشد و قابلیت های جنگ الکترونیک تدافعی واحدهای رزمی روسی را بشدت افزایش میدهد.
در حال حاضر اطلاعات محدودی از این سیستم منتشر شده اما بنابر اطلاعات منتشره از خبرگزاری های رسمی روسیه ، قابلیت های این سامانه "بی همتا" و تمرکز سیستم های اخلالگر این سامانه در درجه ی اول روی اخلال زیرسیستم های پلتفرم های راداری و شناسایی هواپایه ("رادارهای پرنده") از جمله هواپیمای شناسایی E-8 Joint STARS و پهپادهایی چون MQ-1 Predator و Global hawk بوده و در درجه ی دوم ، ماهواره های نظارت و شناسایی رادیویی از جمله ماهواره های سری Lacrosse آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری RT ، برد جنگ الکترونیک این سامانه ی قدرتمند 300 کیلومتر میباشد و اخلال های تحمیل شده توسط این سیستم علاوه بر سیستم های نظارتی ، باعث اختلال در عملکرد موشک های با هدایت رادیویی خواهد شد.
با توجه به تصاویر منتشر شده از آنتن های این سیستم ، بنظر میرسد سیستم اخلالگر با یک آنتن جهت یابی راداری (Radio Direction Finding) مشابه آنچه در رادارهای پسیو استفاده میشود ، جهت یافتن جهت منابع انتشار سیگنال های راداری (رادارهای پرنده ، پهپادها) نسبت به سیستم و متمرکز کردن امواج جمینگ کوپل گردیده است.



کلیپ این سامانه را از اینجا دانلود کنید

منبع :
http://rt.com/news/r...mer-drones-864
http://voiceofrussia...e-attacks-2708

http://military.ir/forums/topic/26399

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

  • موافقین ۹
  • ۲۵۱۶ بار مطالعه شده است

Krasukha

جنگ الکترونیک

رادار

کاراسوخا

نظرات (۱)

  • مهدی ابوفاطمه
  • موفق باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی