دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

سعید رحیمی - مدیر گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات کوثر روشهای حفاظت الکترومغناطیسی را برای جلوگیری حملات الکترونیکی در سازمانها و دستگاههای حساس، مهم و حیاتی کشور، مهمترین روش عنوان کرد و اظهار داشت: روشهای حفاظت الکترومغناطیسی مبتنی بر چند راه حل و محصول است که یکی از محصولات اصلی در این حوزه فیلتر مقابله با بمب الکترومغناطیسی محسوب می شود.

وی ادامه داد: فیلتر EMP یا فیلتر مقابله با بمب الکترومغناطیس، جزء محصولات تحریمی کشور محسوب می شود که تاکنون تهیه آن با هزینه های چندبرابری و روش های مختلف برای ورود به کشور همراه بود.


رحیمی ادامه داد: اما به تازگی گروه دانش بنیان فناوری اطلاعات و ارتباطات کوثر موفق شده است که برای نخستین بار، این محصول را به صورت کاملا بومی در داخل کشور تولید کند.

مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات کوثر با تاکید براینکه این محصول دارای تاییدیه مراجع امنیتی است، اضافه کرد: فیلتر بمب الکترومغناطیسی سازمانها و دستگاههای حساس را در مقابل بمب های الکترومغناطیس و فعالیتهای خرابکارانه و اقدامات تروریستی الکترومغناطیس، محافظت می کند و هم اکنون در برخی مراکز حیاتی و مهم کشور پیاده سازی شده است.

وی در مورد کاربردهای این محصول بومی با بیان اینکه یکی از الزامات پدافندغیرعامل، جلوگیری از حملات الکترومغناطیسی است، گفت: برای نمونه در زمان جنگ آمریکا و عراق، یکی از مواردی که کشور آمریکا از آن استفاده کرد و موفق شد در کمترین زمان عراق را شکست دهد استفاده از بمب الکترومغناطیسی بود؛ این بمب باعث می شود که بسیاری از تجهیزات الکترونیکی بسوزند و از کار بیافتد و قابل استفاده نباشد.

رحیمی با بیان اینکه نمونه استفاده از این فناوری در برخی کشورهای دیگر هم اتفاق افتاده است ادامه داد: ما در کشور، هنوز با اینچنین حملات و جنگ ها مواجه نشده ایم اما از آنجایی که این تهدید، بالقوه وجود دارد بسیاری از سازمانهای حیاتی و مهم کشور باید اقداماتی در حوزه امن سازی شبکه های خود به کار بندند.

وی تصریح کرد: براساس ابلاغیه سازمان پدافند غیرعامل کشور و دستگاههای امنیتی، محافظت الکترومغناطیسی یکی از تمهیداتی است که همه دستگاههای حیاتی و مهم و حساس، ملزم به رعایت آن هستند اما تاکنون اقدام وسیعی برای محافظت در برابر تهدیدات الکترومغناطیس در کشور انجام نشده است؛ با این حال هم اکنون سازمانها و مراکز حساس و حیاتی کشور در حال حرکت به این سمت هستند.

مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات کوثر در مورد بومی سازی فناوری فیلتر مقابله با بمب الکترومغناطیسی به مهر گفت: در پروژه های ابتدایی، این محصول به وسیله تجهیزات وارداتی در دست تولید قرار گرفت اما به تدریج به سمت بومی سازی این محصول حرکت کردیم و موفق شدیم فیلتر بمب الکترومغناطیسی را برای اولین بار به صورت کاملا بومی در کشور تولید کنیم.

وی با اشاره به بررسی مدلهای خارجی در تولید این طرح و همکاری برخی مجموعه های دانش بنیان خاطرنشان کرد: این محصول با ضریب موفقیت بالا، با نمونه های خارجی کاملا قابل رقابت است و در آزمایشگاههای مورد تایید مراجع ذی ربط تست شده و گواهی نامه معتبر دریافت کرده است.

منبع: مهر
  • موافقین ۵
  • ۸۴۲ بار مطالعه شده است

EMP

چف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی