دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

در جنگ‌های نا منظم امروزی سربازان نیاز دارند تا به سرعت تهدیدات توپخانه راکت و خمپاره را خنثی کنند در این راستا شرکت لاکهید مارتین دست به طراحی راداری زده است که توانایی شناسایی طبقه بندی ردیابی و تعیین محل توپخانه راکت و خمپاره را دارد. رادار AN/TPQ-36 Counterfire یا EQ-36
تصویر

این رادار در دو حالت 360 درجه و 90 درجه ساخته شده است. رادار EQ-36 جایگزین رادار های قدیمی AN/TPQ-36 و AN/TPQ-37 ارتش آمریکا است.

تصویر

نصب این رادار بر روی یک کشنده 5 تنی توانایی تحرک بالایی را به آن داده است که همین مورد یکی از ویژه گی های استراتژیک این رادار است.

تصویر

از دیگر ویژه گی های این سامانه تعمیر و نگه داری آسان آن و موبایل بودن کامل آن است. این سامانه توسط یک ژنراتور برق پرتابل پشتیبانی می شود.
ارتباط آسان این سامانه با مرکز کنترل و مدیریت نبرد و کاربری آسان آن توسط سربازان یکی از مهم ترین قابلیت های آن است.

تصویر

تصویر
در مقایسه با سیستم های دیگر کارایی بالاتر تحرک بیشتر پایداری هزینه نگه داری پایین تر خدمه کمتر و برد عملیاتی بیشتر از برتری های این سیستم می باشد.
an/tpq36
استقرار این رادار در سرزمین‌های اشغالی
منابع:
میلیتاری
لاکهید مارتین
برایم بسیار جای تعجب دارد که اکراین به چه حسابی این رادار را از آمریکا خریده است!؟ فقط یک نتیجه می‌شود گرفت و آنهم این است که این رادارها گوشه انبارهای آمریکا در حال خاک خوردن بوده‌اند.
  • موافقین ۸
  • ۱۱۶۸ بار مطالعه شده است

رادار

نظرات (۲)

شایدم کلش فیک باشه
دانشنامه دفاعی:
بعید نیست
اما دلایل ظاهری اکراین توپخانه کشورهای دونتسک و لوگانسک است.
سلام علیکم برادر جان عزیز،خسته نباشید
دانشنامه دفاعی:
علیکم السلام برادرم
ممنون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی