دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

کابوس جدید آل‌سعود چیست؟

باشگاه خبرنگاران / اخیرا ارتش و نیروهای مردمی یمن از موشکی استفاده کردند که کابوس جدید پادشاهی عربستان در جنوب این کشور محسوب می‌شود.

موشک

موشک

موشک

*** موشک "اورگان" با 12 شلیک موفق
لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


این موشک که "اورگان" نام دارد کابوس جدید پادشاهی عربستان در جنوب این کشور بوده که اهداف با برد تا 40 کیلومتر را مورد اصابت قرار می‌دهد که 12 شلیک موفق به "جیزان" عملکرد اولیه این موشک را از سوی ارتش و نیروهای مردمی یمن تائید می‌کند.



موشک

موشک


*** "اورگان" با لانچرهای 16 تایی و برد 40 کیلومتر

موشک "اورگان" یک موشک روسی است که در سال 1970 از سوی اتحاد جماهیر شوروی سابق وارد خدمت در یگان‌های این کشور شده بود که این موشک دارای لانچرهای چندگانه که حاوی 16 لوله است و از نظر شباهت بسیار شبیه موشک زمین به زمین "فراگ 7"  است که سرعتی معادل 65 کیلومتر در ساعت را دارد و دارای وزن کلی 280 کیلوگرم و سرجنگی 90 کیلوگرم و برد قریب به 40 کیلومتر است.




موشک


موشک


موشک


موشک



*** میلیتاری تودی: یمن از کشورهای دارنده موشک "اورگان" است


سایت میلیتاری تودی (Military Today) درباره موشک "اورگان" نوشت؛ این موشک دارای یک لانچر 16 تایی است که از سال 1970 به خدمت اتحاد جماهیر شوروی سابق درآمده بود.

موشک



این سایت درباره کشورهای دارنده موشک "اورگان" عنوان داشت: فدراسیون روسیه، قزاقستان، بلاروس، سوریه، اوکراین، ترکمنستان، ازبکستان و یمن از جمله کشورهای دارنده این موشک هستند.




سایت میلیتاری تودی (Military Today)  درباره ویژگی‌های این موشک نوشت؛ موشک "اورگان" با طول بیش از 9 متر، عرض قریب به 3 متر و با کالیبر 220 میلی‌متری و وزن کلی 280 کیلوگرم و وزن سرجنگی 90 تا 100 کیلوگرم دارای بردی معادل 34 کیلومتر بوده و زمان روانه‌سازی آن (روانه‌سازی یعنی مدت زمانی که طول می‌کشد موشک روی لانچر برود و مختصات هدف تنظیم شود) 15 تا 20 دقیقه است که می‌تواند در مدت 3 دقیقه پس از اصابت قراردادن هدف، محل را ترک کند.

موشک

موشک

*** میلیتاری فکتوری: برد موشک "اورگان" تا 311 مایل است

سایت میلیتاری فکتوری (Military Factory) درباره این موشک می‌نویسد؛ موشک "اورگان" ساخت اتحاد جماهیر شوروی بوده که تاکنون 1500 فروند از این موشک ساخته شده که بردی تا 311 مایل می‌تواند داشته باشد.



این سایت با اشاره به استفاده این موشک از سوی اتحاد جماهیر شوروی سابق در جنگ افغانستان حدفاصل سالهای 1980 تا 1990 میلادی نوشت؛ افغانستان، بلاروس، گینه، ایران، مولداوی، میانمار، یمن و .... از این موشک‌ها در یگان‌های خود استفاده می‌کنند.

موشک


موشک



*** موفقیت یمنی‌ها در کاربرد موشک "اورگان"


ارتش و نیروهای مردمی یمن توانستند با این موشک جنوب عربستان سعودی منطقه "جیزان" را ناآ‌رام کنند و باید پادشاهی عربستان نگران سورپرایزهای جدیدی که یمن یک به یک رونمایی می‌کند، باشد.
گزارش از محمد زرچینی
  • موافقین ۴
  • ۶۳۴ بار مطالعه شده است

موشک اورگان

نظرات (۱)

  • آرتب یاور
  • کلیپ از اورگان
    www.military-today.com/artillery/bm27_uragan.flv
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی