دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

وبگاه انگلیسی «جینز دیفنس» در گزارشی با اشاره به مجهز شدن  جنگنده‌های «اف -14 تامکت» ایران به موشک‌های جدید «نصر-2» نوشت: نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران (IRIAF) اینک جدیدترین موشک ارتقا یافته هوا به سطح به نام نصر (Victory) را با تام‌کت‌های اف- 14A ساخت شرکت گرومن در اختیار خواهد داشت.

نصر

به نوشته این رسانه انگلیسی، اعلام این خبر مصادف با مراسم پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و در حالی‌ ارسال موشک‌های نصر به بدنه نیروی هوایی ایران آغاز شده است که موشک‌های جدید نصر ایران نمونه ارتقا یافته موشک چینی« C-704» است که ساخت آن به سال 2005 میلادی برمی‌گردد و برای اولین بار این موشک‌ها در ایران در سپتامبر 2013 و زیر یک جنگنده اف- 4 فانتوم مشاهده شدند.
جینز دیفنس در ادامه نوشت: این موشک جدید ایران باید نوع ارتقا یافته نصر -2 باشد که قبلا به طور رسمی به آن اشاره نشده شد.

این وبگاه انگلیسی در توصیف موشک نصر نوشت: نسخه اولیه نصر موشکی میان برد و هدایت شونده برای هدف‌گیری اهداف دریایی تا فاصله 35 کیلومتری است. موشک نصر که در ابتدا سلاحی ضد کشتی بوده اینک به موشکی هوا پرتاب تغییر ماهیت داده و برد آن به طور موثری ارتقا و شعاع عملیاتی آن بیشتر شده است. البته هنوز قابلیت‌های بیشتر این موشک و اینکه قابلیت بکارگیری علیه اهداف زمینی را دارد یا خیر مشخص نیست.

موشک نصر در زمره سلاح‎هایی با برد کوتاه تا متوسط قرار می‎گیرد. اصلی‎ترین تفاوت این موشک با نمونه‌های مشهوری چون کوثر و ظفر، میزان بالای  کلاهک جنگی است که قدرت تخریب بسیار بالایی برای آن ایجاد می‌کند.  نمونه هوا پرتاب این موشک روی هواپیماهای جنگنده اف-4 فانتوم نیروی هوایی ایران نصب شده بود.

این وبگاه انگلیسی همچنین با اشاره به رونمایی از پهپاد جدید طراحی شده «شاهد -129» نوشت: ایران نسخه‌ توسعه یافته پهپاد «شاهد -129» را در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت.

با توجه به تصاویر منتشر شده از این پهپاد، این نسخه جدید از شاهد- 129 در بخش دماغه طراحی جدید شده و شبیه نسخه آمریکایی «ام کیو- 1جنرال اتمیکز» است که در نسخه  قبلی آن چنین صیقل کاری مشاهده نمی‌شد.

موشک نصر

جینز دیفنس نوشت: جدا از صیقل دادن و طراحی جدید دماغه این پهپاد برای افزایش توان مخابراتی، بقیه موارد چون دوربین مادون قرمز و مکان‌های حمل سلاح همانند نسخه قبلی هستند.

جینز دیفنس در خاتمه نسبت به قابلیت‌های جدید این پهپاد باز طراحی شده ایران و دیگر موارد جدیدش ابراز شک و تردید کرد.

  • موافقین ۸
  • ۱۶۲۲ بار مطالعه شده است

F14

جنگنده

موشک کروز نصر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی