دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

در گزارشی که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده، با اشاره به هواپیماهای بدون سرنشین سپاه با نام شاهد 129، اعلام شده که این پهپادها قابلیت این را دارند که در فراسوی مرزهای ایران اسلامی و در یاری رساندن به گروه های مقاومت شرکت کنند.

شاهد 129

در این گزارش آمده که این هواپیمای بدون سرنشین با اتکا به انواع سامانه‌های مراقبی و شناسایی می تواند به عنوان «سکوی دیدبانی هواپایه» برای هدف گیری اهداف عمل کند و به مقابله ثابت و متحرک بپردازد.

هواپیمای بدون سرنشین رزمی نیروی هوافضای سپاه با نام شاهد 129 با در سال 92 ساخته و با دستور سرلشکر جعفری به تولید انبوه رسید.

این پهپاد رزمی که از فناوری بومی و کاملاً ایرانی برخوردار است می تواند سربازی قدرتمند برای دفاع از مرزهای آبی، خاکی و هوایی ایران اسلامی باشد.

پهپاد
روی تصویر کلیک کنید

«شاهد 129» توانایی حمل همزمان 8 بمب یا موشک هوشمند سدید، ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دارد و برای اهداف ثابت و متحرک طراحی شده است.

دقت در هدف گیری با شعاع عملیاتی 2هزار کیلومتر و 24 ساعت مداومت پروازی با یک بار سوختگیری از ویژگی های این هواپیمای بدون سرنشین رزمی ایرانی است و هر فرودگاهی می تواند محل نشست و برخاست شاهد 129 باشد.

سقف پروازی این پهپاد 24 هزار پاست که با ایستگاه های کنترل قابل حمل زمینی در ارتباط بوده و می تواند با هزینه بسیار پایین دفاع از میهن را بدست گیرد.

از آنجا که هزینه هر ساعت پرواز برای جنگنده های رزمی 10 هزار دلار است این پهپاد می تواند با هزینه 100 هزار تومانی در هر ساعت بر آسمان ایران بدرخشد.

«شاهد 129» قدرت مراقبت از شعاع 200 کیلومتری خود را دارد و می توان از این پرنده بدون سرنشین در مقابله با اشرار و تروریست ها، کشف و شناسایی در مرزهای آبی و خاکی ، مسائل زیست محیطی، نقشه برداری و تهیه عکس های هوایی نیز استفاده کرد.

فارس

لینک مستقیم دانلود

  • موافقین ۸
  • ۱۲۹۵ بار مطالعه شده است

شاهد 129

پهپاد

نظرات (۳)

  • مهدی ابوفاطمه
  • لایک
    موفق باشید
    و موفق باشند
    LIKE
    ye bande khodaei ke tu kharej postdoctora tahsil mikard va doktoraye hava faza dasht behem migoft ke tu fanavari pahbadha jozve 3 keshvar avale donyaeim

    دانشنامه دفاعی:
    کاملا درست گفته‌اند
    ما جزء پیشگامان این فناوری هستیم
    و در نبردهای آینده حرف اول را می‌زنیم
    شگفت انگیزه
    دانشنامه دفاعی:
    بله
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی