دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

سردار علی فدوی شامگاه جمعه در یادواره 300 شهید منطقه خاکفرج قم در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این شهر با اشاره به وقایع و حوادث یمن، اظهار کرد: یمن در اوج مظلومیت به سر می برد و اخبار مربوط به آن حتی در داخل ایران هم به صورت کامل انعکاس پیدا نمی کند.

وی تصریح کرد: این فقط سعودی ها نیستند که بر علیه شیعیان یمن می جنگند، بلکه همه دنیا به سردمداری آمریکا و ایادی پلید آن در برابر این کشور صف آرایی کردند.

وی با بیان اینکه نوک پیکان تجاوز و جنگ در یمن، رژیم آل سعود است، افزود: حکایت جنگ در یمن مانند جنگ هشت ساله عراق علیه ایران است، چرا که در آن زمان هر چند بر حسب ظاهر عراق تنها کشور طرف جنگ با ایران بود، ولی بیش از 54 کشور، عراق را پشتیبانی می کردند.

فدوی با بیان اینکه اکنون نیز در یمن همین وضعیت وجود دارد، اظهار کرد: کشورهایی که امروز مقابل انصار الله یمن قرار گرفتند، به هیچ وجه مشکل کمبود هواپیما، بمب، پول، تجهیزات، تکنولوژی و علوم و فنون نظامی را ندارند، اما آن چیزی که موجب شده برغم همه این امکانات در برابر نیروی مقاومت یمن نتوانند کاری از پیش ببرند، اتکای رزمندگان یمنی به قدرت و نیروی لایزال الهی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه عربستان طی حدود یک سال گذشته نتوانسته در برابر یمن حتی یک گام اساسی هم بردارد، تصریح کرد: در این مدت تمام رویارویی ها و نبردهای زمینی عربستان در مقابل نیروهای انصار الله به شکست ارتش این کشور منجر شده است.

وی با اشاره به مورد اصابت قرار گرفتن هشت فروند ناو جنگی سعودی توسط نیروهای مقاومت یمن، گفت: از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون جنگ های زیادی با دخالت استکبار جهانی به وقوع پیوسته که در همه آنها تعداد ناوهایی که مورد اصابت قرار گرفته کمتر از 30 فروند بوده، ولی در کمتر از یک سال، هشت فروند ناو به وسیله نیروهای مردمی یمن منهدم شده، چرا که نفس انقلاب اسلامی و اسلام ناب به این نیروها خورده است.

عربستان با ائتلاف 9 کشورعربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

براثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

فدوی همچنین بر حفظ و تحکیم مبانی انقلاب اسلامی، تاکید و استکبار ستیزی را از مبانی اصلی و غیر قابل تحریف انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: امام راحل(ره) حتی برای یک لحظه هم استکبار و موجودیت آن را به رسمیت نشناخت و هیچکس نمی تواند از سال 41 که حضرت امام ظهور و بروز بیرونی پیدا کرد، کوچکترین سخنی از او مبنی بر به رسمیت شناختن استکبار به عنوان یک ابر قدرت جهانی بیان کند.

وی با بیان اینکه مواضعی که امام در برابر استکبار در پیش گرفت، امروز از سوی رهبر معظم انقلاب نیز دنبال می شود، گفت: حضرت امام همواره مترصد فرصت بود تا به همگان تذکر بدهد که قدرت استکبار یک قدرت پوشالی و جعلی، بیش نیست.

وی همچنین با اشاره به توقیف شناورهای متجاوز آمریکایی از سوی نیروی دریایی سپاه، از آن به عنوان یکی از حوادث مهم سال 94 یاد کرد و افزود: در حالی که هیچ کشوری در دنیا از جمله اعضای اتحادیه اروپا جرات نمی کند برای یک پرونده قضایی حتی اقدام به توقیف قایق های غیر نظامی آمریکا کند، نیروی دریایی سپاه شجاعانه و مقتدرانه توقیف شناور نظامی ایالات متحده را به عنوان یک ماموریت جاری و عادی خود انجام داد.

وی این اقدام نیروی دریایی سپاه را به دلیل پایبندی آنها به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر رزمندگان ما به چنین موفقیت بزرگی دست پیدا می کنند، به خاطر باور و ایمانی است که به وعده های الهی دارند.

یادواره 300 شهید منطقه خاکفرج قم از جمله شهیدان محمد بنیادی و شهید اکبر غلامپور، همه ساله در نیمه اسفندماه به همت سپاه علی بن ابیطالب(ع) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می شود.

  • موافقین ۸
  • ۹۲۳ بار مطالعه شده است

نظرات (۳)

  • علی گوهر صمیمی
  • باسلام
    آیا از این هشت ناوچه غرق شده توسط برادران یمنی تصویر یا مدرک یا چیز مستندی هست که دال بر غرق شدن هر هشت ناو باشه
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام
    تمامی آنها غرق نشدند
    فکر کنم دو تایشان کاملا غیر عملیاتی شدند و چهارتا غرق شدند و دو تا هم یدک کش شدند
  • علی گوهر صمیمی
  • الحمد الله
    کاش که همه شان می رفت ته دریا
    دانشنامه دفاعی:
    ان شاءالله که آن عذاب علیم برای قوم ظالمین بسیار نزدیک خواهد بود
    علی آقا
    شما می‌دانید چطور باید این گوگل پلاس را فعال کنیم؟
    سلام . به نظر شما روسیه از موضع خودش در سوریه عقب نشینی کرده است ؟ صلح با مخالفان مسلح بی معناست . روسیه پس از نقض اتش بس دوباره حملات را از سر خواهد گرفت ؟ (روسیه خیلی اقصاد محور شده و (هواپیمای مسافری و جنگی اش را زدند ) اما مثل یک موجود مفلوک و ترسو سر به لاک خودش برد و به دنبال اقتصاد رفت ! روسیه یا دیگر ابر قدرت نیست یا دیگر ریسکی برای قدرت نمایی نخواهد کرد .
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام
    روسیه قدرت نظامی است اما قدرت اقتصادی نیست
    تمام تلاش روس‌ها این است که فاصله بین قدرت نظامی و اقتصادی‌شان را کم کنند
    روسها دارند تدارک جنگی بزرگ را می‌بینند و این به نفع ما خواهد بود.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی