دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

با حضور سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه ، ده ها فروند شناور تندرو کلاس عاشورا، ذوالفقار و گشتی امداد و نجات که توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده، در بندرعباس به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل داده شد.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع ؛ در مراسم الحاق رسمی این شناورهای تندرو به نیروی دریایی سپاه ، سردار دهقان طی سخنانی با اشاره به ضرورت افزایش توان رزمی- دفاعی نیروهای مسلح در دفاع از ایران اسلامی گفت:به حول و قوه الهی و با همت متخصصان با ایمان و افتخار آفرین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع امروز شاهد تحویل انبوهی از شناورهای تندرو تهاجمی عاشورا و ذوالفقار و گشتی امداد و نجات به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.
وزیر دفاع با تقدیر از آمادگی و هوشیاری نیروی دریایی راهبردی سپاه و ارتش در صیانت و حراست از مرزهای آبی کشور، افزایش اقتدار دریایی را صرفاً به منظور استقرار و گسترش صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه دانست و خاطر نشان کرد: دکترین نظامی ایران بر پایه بازدارندگی موثر شکل گرفته و بر اساس آن قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران هیچ کشوری را تهدید نمی کند و ضامن صلح ، ثبات و امنیت است  و فقط متجاوزین باید از آن هراسان باشند.
سردار دهقان با بیان اینکه امروز تهدیدات دریا محور از تهدیدات راهبردی به شمار می رود ؛ بر تقویت همه جانبه و روز آمد سازی تجهیزات و امکانات نیروهای دریایی سپاه و ارتش که وظیفه حفاظت و حراست یکی از حساس ترین و مهم ترین آب راه های بین المللی ، یعنی خلیج فارس را برعهده دارند تأکید  و آن را از اولویت های اصلی وزارت دفاع ذکر کرد.
سردار دهقان در رابطه با روند طراحی و ساخت انواع شناورها و تسلیحات مورد نیاز نیروهای مسلح افزود:سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با پیشتازی ، پویایی ، خلاقیت و نوآوری در این عرصه نقش منحصر به فردی در افزایش توان رزم دریایی  نیروهای مسلح ایفا می کند.
وزیر دفاع در پایان با قدردانی از تلاش های ارزنده مدیران ، متخصصان ، محققان و کارکنان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از همکاری و تعامل نزدیک فرماندهان و دریادلان نیروی دریایی سپاه تقدیر و تشکر کرد و گفت:در سایه این وحدت ، همدلی و همزبانی امروز شاهد امنیت و آرامش در مرزهای آبی کشور هستیم.

در این مراسم همچنین سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه از ساخت شناورهای تندروی رزمی با 80 نات سرعت از سال آینده در کشورمان خبر داد.

سردار فدوی
 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،گفت: درحالی که همه نیروی دریایی جهان از شناورهای تندرو با سرعت های زیر 35 نات بهره می برند نیروی دریایی سپاه پاسداران هم اینک شناورهای تندروی رزمی با سرعت 60 نات را در اختیار دارد.
سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی صبح امروز در مراسم الحاق رسمی ده ها فروند شناور تندرو کلاس عاشورا، ذوالفقار و گشتی امداد و نجات به نیروی دریایی سپاه در بندرعباس افزود:این شناورها توسط متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سال آینده هم ساخت شناورهای تندروی رزمی با 80 نات سرعت نیز توسط وزارت دفاع آغاز می شود.
وی گفت: نیروی دریایی سپاه انقلاب اسلامی تنها نیروی دریایی جهان است که از چنین توانمندی هایی برخوردار است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: پویایی، خلاقیت و نوآوری و بهینه سازی تجهیزات و امکانات از شاخص های تولید تسلیحات در داخل کشور است.
سردار سرتیپ فدوی گفت: جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از نیروهای دریایی توانمند و مومن سپاهی و ارتشی، آمادگی کامل برای دفاع از مرزهای دریایی اش را دارد.

وزارت دفاع

  • موافقین ۷
  • ۱۴۹۲ بار مطالعه شده است

نظرات (۲)

  • مهدی ابوفاطمه
  • احسنت
    موفق باشید
    و
    موفق باشند سرداران غیور دفاعی ایران اسلامی
    حالا شناور ذولفقار یه چیزی خوبه و خفن ولی عاشورا که دیگه فسیله با راکتش میخوان چکار کنن حداقل ذولفقار روش موشک ظفر هستش که کارا هستش ولی عاشورا دیگه فسیل شده به چه درد میخوره راکتش حیف حزینه الکی برای عاشورا فسیل
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی