دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

نیروهای عراقی کنترل کامل ساختمان دانشگاه الانبار در جنوب الرمادی را پس از بیرون راندن اعضای گروه تکفیری صهیونیستی داعش از آن به دست گرفتند.
 
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری آلمان اعلام کرد : نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروی هوایی عراق پس از درگیری های شدید با داعش موفق شدند کنترل ساختمان دانشگاه الانبار در جنوب الرمادی را به دست بگیرند. در این عملیات دهها نفر از اعضای داعش کشته شدند.
 
پایگاه خبری العهد هم گزارش داد: نیروهای مشترک عراقی پایگاه لشکر هشتم ارتش عراق در غرب الانبار را پس از درگیری های شدید با داعش باز پس گرفتند.
 
داعش با پذیرش مسوولیت عملیات تروریستی دیروز در بعقوبه که 103 کشته بر جای گذاشت، نام عامل عملیات را ابو رقیه الانصاری عنوان کرد.
 
به گزارش شبکه المیادین، انفجار یک خودوری بمب گذاری شده با سه تن مواد منفجره در بازار خان بنی سعد در بعقوبه این مکان را که مملو از مردم خوشحال از رسیدن عید فطر بود، به ویرانه ای تبدیل کرد.
 
در این جنایت هولناک 103 نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند. 
 
مقامات محلی سه روز عزای عمومی اعلام و جشن های عید فطر را لغو کردند.
 
نخست وزیر عراق بر مبارزه با گروه تکفیری صهیونیستی داعش تا زمان آزادی همه مناطق این کشور تاکید کرد.
 
به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، حیدر العبادی گفت: گروه تروریستی داعش روز جمعه با انفجار انتحاری در منطقه خان بنی سعد استان دیاله، جنایت زشتی مرتکب شد. این جنایت پس از پیروزی های نیروهای قهرمان عراقی در همه محورهای عملیاتی از جمله الانبار روی داد.
 
العبادی افزود: گروه های تروریستی جایی در عراق نخواهند داشت و همه آنها نابود خواهند شد و تروریست ها نخواهند توانست از مجازات فرار کنند.
 
شبکه العراقیه نیز گزارش داد: سید عمار الحکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: دولتهایی وجود دارند که از (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش و اقدامات تروریستی اش سود می برند و تلاش می کنند با استفاده از داعش به اهدافی که از راههای سیاسی به آن دست نیافته اند، برسند. آنها به تروریستها پناه می دهند و عملا با آنها ائتلاف برقرار کرده اند تا به اهداف سیاسی خود برسند. پول و نیروی انسانی از کشورهای مشخصی به داعش می رسد و مرز برخی کشورها برای داعش باز می رسد. داعش یک اسطوره نیست بلکه پروژه ای خبیث و شوم است که دستهای زیادی در هدایت و کمک به آن دخیل هستند.

  • موافقین ۴
  • ۴۵۰ بار مطالعه شده است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی